انا، وادیی است بین صلا و مدین، و آن بر ساحل واقع است. و گویند: نام قریه ای است در راه مصریان هرگاه به حج میروند. نام آن را عینونا نیز گفته اند. (از معجم البلدان). و رجوع به عینونا شود
انا، وادیی است بین صَلا و مَدیَن، و آن بر ساحل واقع است. و گویند: نام قریه ای است در راه مصریان هرگاه به حج میروند. نام آن را عَینونا نیز گفته اند. (از معجم البلدان). و رجوع به عینونا شود
زعرور است. (از تذکرۀ ضریر انطاکی ص 248). این نامی است که به دیاربکر و اربل و جز آن از مردم مشرق (بین النهرین علیا) به زعرور دهند. (از مفردات ابن البیطار). رجوع به زعرور شود
زعرور است. (از تذکرۀ ضریر انطاکی ص 248). این نامی است که به دیاربکر و اربل و جز آن از مردم مشرق (بین النهرین علیا) به زعرور دهند. (از مفردات ابن البیطار). رجوع به زعرور شود
نام آبی است که چون شخصی از عمالقه بنام اباغ در آنجا فرودآمد بدین نام شهرت یافت. ولی در حقیقت آن نام چشمه نیست بلکه نام وادیی است پشت ’انبار’ بر طریق فرات به شام. و آن را بصورت عین باغ و عین یباغ نیز گفته اند. (از معجم البلدان). موضعی است در شام. و یا موضعی است مابین کوفه و رقه. و یا نام بغداد و رقه. (از ناظم الاطباء). - یوم عین اباغ، از ایام عرب. (از ناظم الاطباء)
نام آبی است که چون شخصی از عمالقه بنام اباغ در آنجا فرودآمد بدین نام شهرت یافت. ولی در حقیقت آن نام چشمه نیست بلکه نام وادیی است پشت ’انبار’ بر طریق فرات به شام. و آن را بصورت عین باغ و عین یُباغ نیز گفته اند. (از معجم البلدان). موضعی است در شام. و یا موضعی است مابین کوفه و رقه. و یا نام بغداد و رقه. (از ناظم الاطباء). - یوم عین اباغ، از ایام عرب. (از ناظم الاطباء)
این کلمه بصورت جمع (عینانیان) در بیت ذیل از فردوسی در برخی از نسخ شاهنامه آمده است که ظاهراً ساکنان عینان منظور است. و در برخی نسخ دیگر ’غسانیان’ ضبط شده است: ز عینانیان طائر شیردل که دادی فلک را به شمشیر دل. رجوع به عینان شود
این کلمه بصورت جمع (عینانیان) در بیت ذیل از فردوسی در برخی از نسخ شاهنامه آمده است که ظاهراً ساکنان عینان منظور است. و در برخی نسخ دیگر ’غسانیان’ ضبط شده است: ز عینانیان طائر شیردل که دادی فلک را به شمشیر دل. رجوع به عینان شود